Copiilor nu le place la școală – Să se digitalizeze, și le vor plăcea

Bună ziua,

Vă aduceți aminte de școala de acum 30-40 de ani?

Defilare cu școala, participarea la un congres cu UTC, la o ridicare de panouri pe stadion.

În acele vremuri priveam acestea ca pe o normalitate.

Câteva lucruri s-au schimbat, rezultatele au rămas aceleași.

În loc să ne dezvoltăm activ, parcă pășim din inerție.

În aceste zile avem mai multă deschidere, mai multe șanse.

Pornim la drum spre o infrastructură educațională digitală, în care niciun elev nu va mai spune că se dezvoltă mai mult în afara orelor de curs.

Pornim la drum spre a dezrobi România de o infrastructură educațională moștenită de la statul comunist creat de dinainte de 1989 care încă se bazează pe nevoile din acele vremuri.

[mintea digitală] a copiilor noștri

Mulți dintre noi recunoaștem timpurile schimbate, vedem copiii întâmpinând tehnologia dornici și curioși. Aceeași copii, când privesc materialele școlare, au rețineri.

Formarea profesorilor și elevilor sau negocierea cu furnizorii de servicii pentru obținerea unor oferte bune de preț, în vederea integrării tehnologiei moderne în instituțiile de învățământ, poate fi dificilă.

Totuși, utilizând un software de digitalizare a învățământului, putem implica mai activ elevii în lecturile școlare, ceea ce poate conduce la rezultate mai bune.

Digitalizarea în educație – provocare sau oportunitate?

Înțeleg că digitalizarea este un proces complex, dar sper să luăm în considerare și cealaltă perspectivă – integrarea unui sistem de educație și formare adaptat la evoluția tehnologică poate fi cheia pentru a menține elevii interesați de învățământul școlar.

O altă preocupare frecventă este teama că digitalizarea va elimina complet cărțile fizice, ceea ce este parțial adevărat. Un software dedicat reformei educaționale nu va înlocui definitiv manualele tipărite, ci va completa experiența de învățare. Elevii și profesorii vor putea folosi atât culegeri, manuale și caiete, cât și aplicația școlii, prin care pot distribui materiale relevante pentru lecție și accesa resurse suplimentare.

Educația reală: experiență, motivație și interactivitate

Trăirea unei experiențe directe, încărcată de sens și susținută de motivație și interactivitate, influențează profund procesul de învățare al fiecărui individ.

Prin îmbinarea materialelor tradiționale cu tehnologia, elevii vor avea parte de un proces educațional complet, în care nu doar primesc informații, ci le explorează, le înțeleg și le asimilează activ.

“Costuri ascunse și întreținere complicată”

Aceasta poate fi o afirmație nefondată. Responsabilitatea oricărei afaceri este să aibă procese stabilite, scalabile și predictibile. Dacă alegi să lucrezi cu un furnizor de aplicații software care respectă aceste principii, nu vei întâmpina dilema costurilor ascunse sau a unei întrețineri complicate.

Standard, “Țară ca afară” –

Nu sunt de acord să dorim să fim ca alții, România este asemănătoare României și nu doresc să sugerez o altă variantă.

Următoarea parte a acestui articol are ca scop observația comparativă privind utilizarea tehnologiei în instituțiile de învățământ, pentru a conștientiza tehnologia existentă astăzi, și nivelul nostru de adoptare a acesteia. Nu am scris despre alte instituții pentru a sugera o devalorizare a instituțiilor de învățământ Românești.

Vom răspunde următoarei întrebări. [Ce țări au reformat sistemul de educație integrând tehnologia și cum?].

Mă voi referii clasamentelor PISA, ale universităților și calității generale a educației oferite de țările pe care urmează să le vedeți în text:

Majoritatea țărilor cu cele mai bine cotate sisteme educaționale investesc masiv în digitalizare. Țările care obțin constant rezultate bune în clasamentele PISA, clasamentele universităților și calitatea generală a educației au integrat instrumente digitale avansate, inteligență artificială și platforme de învățare online în sistemele lor educaționale.

Singapore (“SG” Locul 1 în PISA, Top 10 în U21)

Inițiativa Smart Nation: AI, big data și e-learning integrate în sălile de clasă. Student Learning Space (SLS): O platformă națională de învățare online pentru toți elevii. Educație obligatorie în programare încă din școala primară. Tablete & laptopuri oferite elevilor. Platforme de învățare bazate pe AI pentru educație personalizată.

Coreea de Sud (“KR” Top 5 în PISA)

Clase inteligente echipate cu AR, VR și AI. Asistenți de învățare bazați pe inteligență artificială. Manuale digitale în locul celor tradiționale. Tehnologie 5G aplicată în EdTech pentru susținerea educației online. Universități online și școli digitale pentru învățare pe tot parcursul vieții.

Finlanda (“FI” Top 10 în PISA)

Model de învățare hibridă: combină metodele tradiționale cu cele digitale. Platforme de învățare online cu acces deschis pentru toți elevii. Fără examene tradiționale; evaluarea e bazată pe AI. Curriculum național pentru dezvoltarea competențelor digitale. Incubatoare EdTech pentru dezvoltarea instrumentelor educaționale ale viitorului.

Canada (“CA” Top 10 în PISA, Top 5 în U21)

Clase digitale & table interactive în majoritatea școlilor. Platforme guvernamentale de învățare online (parteneriate cu Khan Academy). Formare în securitate cibernetică pentru elevi încă de la o vârstă fragedă. Internet de mare viteză în zonele rurale pentru a asigura acces egal la educație.

China (“CN” Shanghai & Beijing în Top 10 PISA)

Sisteme de tutoriat și evaluare bazate pe AI. Platforme naționale de educație online care deservesc milioane de elevi. Curriculum obligatoriu în programare și AI pentru elevii K-12. Clase inteligente echipate cu 5G și VR. Investiții de miliarde în startup-uri EdTech.

Estonia (“ES” Unul dintre cele mai digitalizate sisteme educaționale)

100% sistem școlar online – orice elev poate studia de la distanță. E-School & E-Government integrate în educație. Parcurs educațional personalizat prin AI. Cursuri obligatorii de programare din școala primară. Diplome și dosare școlare securizate prin blockchain.

Aceste țări se pregătesc pentru viitor, și nu doar atât. Își optimizează costurile administrative și costurile pentru materialele fizice, iar platformele interactive ajută creșterea angajamentului elevilor.

Când se vor desfășura simulări științifice cu ajutorul VR & AR, poate chiar prezentate de tutori AI, școlile acestor țări vor fi pregătite.

Prin urmare, este digitalizarea o soluție pentru o educație mai bună în România? Fără îndoială!

Bugetul României

Costurile pentru colile de hârtie și birocrație, depozitarea documentelor, sau comunicarea internă/externă și nu numai pot fi considerabil reduse de către un sistem digitalizat – Acesta poate ajuta și elevii să privească materialele școlare cu familiaritate.

Control si siguranta

O aplicație software este un instrument care ajuta la organizarea eficienta a sistemului educațional.

Oferă un control mai bun asupra curriculumului, distribuției resurselor și evaluării elevilor, reducând haosul din sistem. Asigură că materialele educaționale pot fi centralizate si aprobate înainte de folosire. Reduce timpul pierdut de profesori pe hartie și rapoarte.

Transparența și eficiența fondurilor

Credem că populația ar aprecia o platformă pentru fiecare instituție educațională în care administrația instituției să ofere public informații clare despre finanțarea școlii și direcția cheltuielilor.

Pe lângă o comunicare transparentă cu publicul, facilitează raportările către minister, eliminand probleme biocratice.

Un sistem educațional digitalizat permite o mai bună coordonare între minister, inspectorate și școli, eliminând haosul administrativ.

Alte beneficii:

Mai multe detalii și date de contact se regăsesc pe website-ul oficial https://integraedu.ro/